zaterdag 18 juli 2020

Save the date! Regiocongres 10 oktober: het activismecongres

Straatactivisme is terug van weggeweest. In Hong Kong komen honderdduizenden demonstranten op voor hun democratische rechten, miljoenen scholieren protesteerden voor een beter klimaat, en over de gehele wereld wordt geprotesteerd tegen systematisch racisme. Dankzij protesten zijn ondergesneeuwde onderwerpen als racisme en de klimaatcrisis bovenaan de politieke agenda gekomen. We hebben als regeringspartij ook soms lijnrecht tegenover activisten gestaan. Gewelddadige boerenprotesten en ‘Viruswaanzin’ lieten zien dat protestgangers niet alleen progressieve ideeën aanhangen. De rol van activisme in de politiek is een actueel onderwerp voor onze democratie en voor onze partij.

Op 10 oktober gaan we in Almere in gesprek over activisme en onze politieke vereniging. D66 wil een plek bieden voor mensen die de wereld om zich heen willen verbeteren. Hoe doe je dat? Hoe krijgen we mensen mee voor onze idealen? Wat kun je dankzij onze partij bereiken? We gaan in gesprek met mensen die binnen of buiten D66 een bijzondere maatschappelijke verandering bereikt hebben. Daarnaast willen we jou de kans geven om te ontdekken hoe je zelf aan de slag kunt.

Ken je iemand die een bijzonder verhaal te vertellen heeft? Of wil je meehelpen met het organiseren van het regiocongres? Stuur dan een berichtje naar Damien Storimans op 0621934517.